De tijden van het verzetten van bergen leren zolen behoren tot het verleden. De marktwerking heeft ons doen focussen op de verkoop van tal van nieuwe producten die beantwoorden aan het huidige modebeeld en de hieruit voortvloeiende dienstverlening. Zoals de traditionele schoenmaker zich heeft ontwikkeld tot reparateur van lederproducten, winkelier en sleutel- en slotenspecialist, zo is Schins Leder door de jaren veranderd in een groothandel met een productassortiment dat de meest uiteenlopende gebieden bestrijkt. Van het reinigen van sneakers tot het plaatsen van een nieuw cilinderslot op locatie.
Als eigentijdse groothandel/leverancier met zo’n breed aanbod is het belangrijker dan ooit om nauwgezet met de tijd mee te gaan, naadloos aan te sluiten bij de brancheontwikkeling, de trends en de specifieke vraag van iedere klant. Als we één kwaliteit zouden moeten benoemen waar we ons succes aan te danken hebben, dan is het wel het vermogen om de vinger aan de pols te houden, te luisteren en onze klanten blijvend aan ons te binden.
Uiteraard is vertrouwen een belangrijk aspect achter dit succes. Door geloofwaardig te zijn, te doen wat we beloven en onze kennis op een transparante manier te delen, laten we zien dat we kennis en kwaliteit in huis hebben - zonder halve waarheden en zonder te overdrijven.
Met onze persoonlijk benadering durven we waar nodig ook de hand in eigen boezem te steken, omdat het belang van een tevreden klant bij ons altijd voorop staat. Wij weten dat luisteren belangrijker is dan zenden. Dat klanten graag gehoord willen worden en niet alleen willen horen wat wij allemaal te vertellen hebben. Logisch, want alleen als je goed luistert komt de behoefte van de klant boven drijven. Onze ervaring leert dat klanten vaak wel weten wat ze willen, maar soms nog niet wat ze eigenlijk nodig hebben. Als we goed luisteren, kunnen we ons aanbod beter op de behoefte van onze retailers afstemmen.
In de manier waarop we aandacht aan onze klanten geven, maken we echt het verschil. We vinden het enorm belangrijk te weten wie tegenover ons zit. Een goede relatie opbouwen kost tijd en vergt het geduld om er echt helemaal voor onze klant te zijn. Alleen op deze manier bouw je wat ons betreft een hechte band op die ook een grote waarde vertegenwoordigt. Met tips en gedegen adviezen en met kwaliteitsproducten die voor omzet en een goede naam zorgen.
We zijn er trots op dat we deze meerwaarde elke dag opnieuw weten te bieden. Dat we op deze manier rechtstreeks kunnen bijdragen aan het succes van ál onze klanten!